Friday 12 April 2013

Bercuti 1

Assalamualaikum w.b.t.



Jarang sekali aku dapat berjalan-jalan sewaktu cuti. Namun pada kali ini aku telah berpeluang ke Kukup, Pontian. Aku berjalan-jalan ke Tanjung Piai bersama-sama rakanku selepas selesai menyiapkan tugasan di SMK Sri Kukup. Perjalanan mengambil masa 15 minit dari sekolah. Dalam perjalanan, aku melihat suasana kawasan petempatan kampung yang serba cantik. Rakanku terpegun melihat suasana kawasan kampung yang tenang. Terdapat banyak rumah inap yang tersedia di sekitar kawasan Tanjung Piai. Namun, setelah tiba di destinasi, rakanku memberitahu bahawa kawasan tersebut masih jauh dari lokasi penghujung benua Asia. Jika hendak ke kawasan tersebut hanya boleh berjalan kaki. Walaupun hampa dengan keputusan yang diberikan oleh rakanku, tetapi aku masih berpuas hati dapat 'makan angin' sewaktu cuti kali ini.


No comments:

Post a Comment